سو تیام

سو تیام

موسیقی سنتی ایران
سو تیام

سو تیام

موسیقی سنتی ایران

شیر سنگی

 

ای شیر، ای نشسته تو غمگین و سوکوار

ای سنگ سرد سخت

تا کی سوار پیکر تو کودکان کوی

یکبار نیز نعره بکش

غرشی برآر

***

تا دیده ام تو را

خاموش بوده ای

در ذهن همگان

بیگانه بوده ای و فراموش بوده ای

***

در تو چرا صلابت جنگل نمانده است ؟

در تو کنون مهابت از یاد رفته است

در تو شکوه و شوکت بر باد رفته است

***

باور کنم هنوز

کز چشم وحش جنگل

هر غرش تو باز ره خواب می زند ؟

باور کنم هنوز

از ترس خشم تو

شبها پلنگ از سر کهسار دور دست،

دست طلب به دامن مهتاب می زند ؟

***

از آسمان سربی

یکریز و تند ریزش باران است

از چشم شیر سنگی خونابه سرشک روان است

***

ای شیر سنگی، ای تو چنین واژگونه بخت

ای سنگ سرد سخت

همدرد تو منم

من نیز در مصیبت تو

گریه می کنم .

شیر سنگی توف اسپید

از منظومه: سالهای صبوری

حمید مصدق

نظرات 2 + ارسال نظر
بابک پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:36 ق.ظ

سلام نیما
خوشحال شدم عکس شیرسنگی توف اسپید رو گذاشتی تو وبلاگت و به این جیزا خوب اهمیت میدی؟

لیلی پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:29 ب.ظ

سلام از حسن سلیقه زیبایتان مرسی.از هویت بختیاری باید گفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد